2016-05-22

Przedmiot i zakres działania

Przedmiot i zakres działania Powiatowego Zarządu Dróg

 

Przedmiotem działalności Zarządu jest wykonywanie obowiązków:

1) Zarządcy Drogi, tj. Zarządu Powiatu Płońskiego.

2) Organu zarządzającego ruchem na drogach powiatowych tj. Starosty Płońskiego.

3) Starosty Powiatu   Płońskiego  w  zakresie  wydawania  decyzji o  ustaleniu  lokalizacji drogi  w    odniesieniu do  dróg  powiatowych i  gminnych  w rozumieniu  ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r.  o  szczególnych  zasadach  i  realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.

 

1. Do zadań Zarządu należy w szczególności:

  • opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie   o tych  planach  organów  właściwych  do  sporządzania   miejscowych  planów   zagospodarowania   przestrzennego,
  •  opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu,  utrzymania  i ochrony dróg  oraz drogowych obiektów  inżynierskich,
  •  pełnienie funkcji inwestora,
  •  utrzymywanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych  obiektów  inżynierskich, urządzeń  zabezpieczających   ruch  i  innych urządzeń  związanych  z drogą  z  wyjątkiem  części   pasa  drogowego, o których mowa w art. 20f pkt. 2 ustawy o drogach ,
  •  realizacja zadań w zakresie inynierii ruchu,
  • przygotowywanie infrastruktury  drogowej  dla potrzeb obronnych oraz  wykonywanie innych  zadań na rzecz obronności   kraju,                                                           
  • koordynacja robót w pasie drogowym,                                                          
  •  wydawanie zezwoleń na  zajęcie  pasa drogowego i  zjazdy z dróg  oraz  pobieranie opłat i kar pieniężnych,
  • prowadzenie  ewidencji   dróg ,  obiektów   mostowych,  tuneli,  przepustów  i  promów  oraz udostępnianie ich  na żądanie  uprawnionym organom ,
  • sporządzanie   informacji  o   drogach   publicznych  oraz   przekazywanie  ich   Generalnemu  Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad,
  • przeprowadzanie  okresowych  kontroli  stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich  oraz przepraw promowych ze szczególnym uwzględnieniem  ich  wpływu  na stan bezpieczeństwa ruchu   drogowego  w  tym  weryfikacja   cech  i  wskazanie   usterek,  które  wymagają   prac konserwacyjnych  lub naprawczych ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego.                                        
  • badanie wpływu robót drogowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
  • wykonywanie  robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających,                                                    
  • przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników,   
  • przeciwdziałanie    niekorzystnym     przeobrażeniom   środowiska   mogącym   powstać   lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg,
  •  wprowadzenie  ograniczeń   lub  zamykanie  dróg  i  drogowych  obiektów  inżynierskich  dla  ruchu  oraz  wyznaczanie objazdów  drogami różnej  kategorii,  gdy  występuje  bezpośrednie  zagrożenie bezpieczeństwa  dróg lub mienia,
  • dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego, 
  • utrzymywanie  zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów, 
  • nabywanie  nieruchomości  pod pasy drogowe  dróg  publicznych i  gospodarowanie  nimi  w  ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości,
  • nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt.19 na potrzeby zarządzania drogami  i gospodarowania nimi w ramach posiadanego do nich prawa,
  • zarządzanie i utrzymanie kanałów technologicznych i pobieranie opłat o których mowa w art.  39 ust. 7 ustawy o drogach.

 

2. Zarządy dróg mają prawo do:

  • wstępu  na  grunty  przyległe  do pasa  drogowego, jeżeli  jest to  niezbędne do  wykonywania  czynności związanych z utrzymaniem i ochroną dróg,
  • urządzania czasowego przejazdu przez grunty przyległe do pasa  drogowego w razie przerwy w komunikacji na drodze,
  • ustawiania na gruntach przyległych do pasa drogowego zasłon przeciwśnieżnych.

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..